Leverancier van ICT-diensten voor het kleinbedrijf.
VoIP centrale opzetten/inrichten.
Remote systeem/werkplekbeheer.
Ondersteuning klanten.
Ondersteuning bij het opzetten/inrichten Office 365 platform
Aanleg lokaal netwerk/internetverbindingen
Webhosting.
Als Senior servicedesk medewerker geef ik operationeel leiding aan mijn collega’s van de ICT Servicedesk.
Een van de belangrijkste taken van de ICT Servicedesk is het servicegericht ondersteunen van de gebruikers van de ICT systemen.
Ik ben verantwoordelijk voor voor een correcte afhandeling van (complexe) vragen, problemen, storingen en het (laten) begeleiden van gebruikers bij het leren werken met nieuwe ICT-ontwikkelingen en applicaties.
Onderdelen van mijn werkzaamheden zijn:
Het bewaken van de optimale prestatie en beschikbaarheid van de ICT infrastructuur.
Het doen van verbetervoorstellen.
Informeren van de organisatie over onderhoudswerkzaamheden en de zorg voor configuratie-, versie- en autorisatiebeheer.
Daarnaast zorg ik ervoor dat beveiligings- en uitwijkplannen up-to-date zijn en heb ik een coördineerde rol mocht er sprake zijn van een calamiteit.
Ondersteuning bij Project Lantek.
Migratie Windows XP en Windows 7 naar Windows 10.
Installatie van specialistische software op zowel de standalone als de netwerkcomputers (Indien nodig onder Hyper V of VMWare).
Aanleggen van uitgebreide en zeer gedetailleerde documentatie voor de overdracht naar de organisatie.
Registratie migratie tickets in TopDesk.
Onderhoud Windows en Novell servers, controle back-ups en wisselen van de tapes, eerste en tweedelijns ondersteuning/configuratie werkplekken.
Aanmaken standaard images voor de werkplekken.
Onderhoud gebruikers op Windows en Novell omgeving (Active directory en Novell Directory Services).
Setup/Onderhoud WSUS (Windows Update) Server.
Beheer telefonie centrale, configureren en uitleveren mobiele telefoons.
Procesverbetering door het inzetten van automatiseringsmiddelen.
Geven workshops SuperOffice.
Betrokken bij het oprichten van de ondernemingsraad.
Behandelen van diverse instemmings / adviesaanvragen m.b.t:
Uitbesteden transport, reorganisatie, arbeidstijden, etc…
Shioda Consultancy
(Remote) beheer servers.
Werkplek ondersteuning, zowel remote als op locatie.
Eerste lijns / tweedelijns klantondersteuning.
Vastleggen documentatie
KPN – NOC Programs
Toegangsbewaking kabel verdeelkasten.
Bewaken beschikbaarheid van KPN hotspots.
(Technische) ondersteuning bij werkzaamheden aan het beveiligingssysteem van de kabel verdeelkasten en hotspots.
Registratie incidenten en calamiteiten.
Escalatie en rapportage aan leidinggevende.
Aansturen planners.
Aansturen dagelijkse werkzaamheden, bijv: controle back-ups en wisselen van de tapes, configuratie en uitlevering werkplekken, bijhouden rapportage aan afdelingshoofd.
Eerstelijns en tweedelijns ondersteuning voor interne gebruikers, intranet gebruikers en thuiswerkers.
Aanmaken en verwijderen gebruikers op diverse systemen.
Controleren logging op diverse servers.
Contacten onderhouden met leveranciers en onderhoudsbedrijven.
Aanmaken standaard images voor de werkplekken.
Rijkswaterstaat – Project Windows 95 naar Windows NT4
Aansturen inventarisatie en upgrade project, begeleiden projectleden.
Dagplanning aanmaken. Rapportage aan Rijkswaterstaat en Wortell.
Dagelijkse software en hardware inventarisaties verzamelen en registreren.
Opstellen testplan en planning voor de bedrijfsapplicaties.
Damiate College – Uitrol Windows 2000 netwerk + Kennisnet
Plannen en voorbereiden aanleg infrastructuur, installatie servers en plaatsing hardware.
Op 2 locaties aansturen van het projectteam en waar nodig specialisten inzetten.
Rapportage aan opdrachtgever.
Controleren werkzaamheden en waar nodig bijsturen.
Technische ondersteuning projectteam.
Contacten onderhouden met leverancier kennisnet
Diverse andere Projecten
PTT Post International: – Medewerker Servicedesk
Effectenbank Stroeve: – Medewerker Servicedesk
Woonzorg Nederland: – Teamleider Servicedesk
Wang Global – Project Lisa – Van Windows 95 naar Windows NT4
Installeren, plaatsen en verhuizen werkplekken bij diverse kantoren van de ABN AMRO.
Coördineren buitendienstacties.
Technisch ondersteunen buitendienstmedewerkers.
Plannen hardware leveringen op locatie.